تفکر خلاق

تفکر خلاق چیست؟

تفکر خلاق یعنی تفکر خارج از چارچوب ذهنی. غالباً، خلاقیت شامل تفکر جانبی است، یعنی توانایی درک الگوهایی که بدیهی نیست.2

تفکر خلاق ممکن است به معنای ابداع روش های جدید برای انجام وظایف، حل مشکلات و رفع چالش ها باشد.


در صورت تمایل مقاله تفکر خلاق به صورت کامل در سایت بریفبوک موجود می باشد.

تفکر خلاق چگونه عمل می کند

فرصت های تفکر خلاق در محیط کار از موقعیت های واضح هنری گرفته تا موارد فنی بسیار متفاوت است. به طور کلی، هر چیزی که یک لحظه ی "تعجب" را شامل شود، خلاقانه تلقی می شود. در اینجا چند نمونه از نحوه ارائه ی تفکر خلاق در مشاغل مختلف آورده شده است.

خلاقیت هنری

برای داشتن عنصر هنری لازم نیست که یک هنرمند باشید. شاید شما روش های خرده فروشی با حداکثر اثر را ترتیب دهید یا یک مسیر پیاده روی وسوسه برانگیزی را شکل دهید. سایر کارهای خلاقانه هنری ممکن است شامل طراحی آرم، نوشتن نسخه تبلیغاتی، ایجاد بسته بندی برای یک محصول یا تهیه پیش نویس تلفنی برای درایو جمع آوری کمک های مالی باشد.

حل خلاقانه ی یک مسئله

حل خلاقانه ی یک مسئله موضوعی جدید است. حل کننده خلاق یک مسئله، راه حل های جدیدی را پیدا می کند، نه اینکه فقط هنجار را شناسایی و به اجرا درآورد. ممکن است شما روش های جدیدی را برای کاهش مصرف انرژی بیابید، راه های جدید برای کاهش هزینه ها در طول بحران بودجه پیدا کنید، یا یک راه حل دعوی منحصر به فرد برای دفاع از مشتری ایجاد کنید.

انواع تفکر خلاق

تفکر خلاق به چند روش بیان می شود. در اینجا برخی از انواع تفکر خلاق که ممکن است در محیط کار مشاهده کنید، ارائه شده است....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد