مدیریت چابک چیست؟

مدیریت چابک همان‌طور که از نامش پیداست، به تیم‌ها این امکان را می‌دهد که برای تغییر سریع جهت و تمرکز پروژه، از تجهیزات بهتری برخوردار شوند. شرکت‌های نرم‌افزاری و آژانس‌های بازاریابی، بیش از هر کسب‌وکار دیگری از تمایل ذینفعان پروژه به تغییر پروژه، آگاه هستند.

رویکرد چابک، تیم‌ها را قادر می‌سازد تا کارهایی که انجام می‌دهند را دوباره ارزیابی کرده و تنظیم کنند تا مطمئن شوند با تغییر کار و چشم‌انداز مشتری، تمرکز تیم نیز تغییر می‌کند.

بخش‌های اصلی مدیریت پروژه چابک

هر پروژه‌ای که به روش چابک مدیریت می‌شود دارای پنج جزء کلیدی است. این اجزاء در قسمت‌های مختلف پروژه بررسی و به‌کار گرفته می‌شوند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید:

اسپرینت (Sprints)

Sprint در لغت به معنی «دوی سرعت» است؛ اما در مدیریت چابک، اسپرینت یک تکرار کوتاه از کار است که معمولاً بین یک تا سه هفته، در زمانی که تیم‌ها روی وظایف تعیین شده در جلسه برنامه‌ریزی اسپرینت کار می‌کنند، تکمیل می‌شود.

ایده این است که هم‌زمان با پیش‌روی پروژه، این اسپرینت‌ها را به طور مداوم تکرار کنید تا محصول شما آماده شود.

پس از اتمام هر اسپرینت، شما محصول را مرور می‌کنید تا ببینید چه چیزهایی کار می‌کنند و چه چیزهایی کار نمی‌کنند، تنظیمات مورد نیاز را انجام می‌دهید و دوباره یک اسپرینت دیگر را برای بهبود محصول یا خدمات خود شروع می‌کنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%86%d8%a7%d8%a8%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

فعال سازی ضمیر ناخودآگاه

در واقع ضمیر خودآگاه مثل ناخدا بر عرشه کشتی وجود ایستاده و فرمان می دهد و مدیریت می کند و ضمیر ناخودآگاه در بخش تحتانی و زیرین کشتی قسمت موتور خانه و قوای محرکه عامل جلو راندن و پیشرفت کشتی است بشدت مشغول فعالتی است.

فعالسازی ضمیر ناخودآگاه با کمی تمرین و ممارست کاملا ممکن است. در حالی که بسیاری کتاب ها، مطالعات و تحقیقات در مورد ضمیر ناخودآگاه ما انجام شده است، دانشمندان هنوز به طور کامل برخی از عملکرد های آن و چگونگی گسترش و افزایش قدرت بالقوه پنهان ذهن ما به طور وسیع را کاملا درک نکرده اند.

تایید مثبت

تایید غالبا یک روش دست کم گرفته شده است که اکثر مردم به عملکردش معتقد نیستند. در حقیقت تایید شبیه به یک نطق تهیجی است که ورزشکاران برای تقویت انگیزه و کمک به بهتر شدن تمرکزشان و فعال سازی ضمیر ناخودآگاه برای رسیدن به دلخواهشان از آن استفاده می کنند.

به عنوان مثال به بسکتبال توجه کنید. می بینید که بازیکنان دور یک حلقه جمع شده اند. آنها شعاری را فریاد می زنند تا روحیه و انگیزه بردن بازی را به همدیگر دهند. این به عنوان یک نطق تهیجی است و تایید اثری مشابه به آن دارد.

دکتر جان دیماترینی ، کیهان شناس مشهور و همچنین نویسنده پرفروش، اظهار داشت: “من یک نابغه هستم و دانایی ام را به کار میگیرم “در طول زندگی خود به نتایج شگفت انگیزی دست یافت و موفقیتهای برجسته ای در زندگی او به دست آورد.

تمرین تایید آسان است. فقط باید هر روز به طور منظم و درون سر خود کلماتی را بگویید. مشکل اکثر مردم این است که به اندازه ی کافی ثابت قدم نیستند. آنها ممکن است تایید را یک یا دو روز تمرین کنند. با این حال پس از چند روز که مشغول کارهای روزمره می شوند آن را فراموش می کنند.

شما می توانید به آنچه که در زندگی می خواهید برسید در صورتی که بدانید چگونه برنامه ضمیر ناخودآگاهتان را راه اندازی و فعال کنید. هرکس می تواند سلامت ، خوشحال، ثروتمند و موفق باشد اگر از ضمیر ناخودآگاه خود به خوبی بهره مند شود.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b6%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%87/

تبلیغات خلاقانه

تبلیغات خلاقانه واقعا موثرهستند، زیرا قادر به جلب توجه کاربر می باشند. آنها ممکن است به دلیل روشی که به نظر می رسند، فرمی که دارند، عملکرد آنها یا حتی شیوه ای که اجرا می شوند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. بهترین نوع تبلیغات خلاقانه ترکیب چندین مورد از این عناصر با هم است تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

تاثیر گذاری آن تبلیغات

وقتی افراد مشغول مشاهده تبلیغات شما هستند، احتمالا به خرید آن نیز فکر می کنند. درهنگام مشاهده یک تبلیغ به این فکر کنید که چه احساسی دارید. اگر خواندن تبلیغات را متوقف کرده اید و اجازه داده اید که پیام آن بر ذهن شما نفوذ کند، یعنی آن تبلیغ موفق بوده است.

وقتی کاربران جذب می شوند و ارتباط عاطفی و یا نوع دیگری از ارتباط را با یک تبلیغ حس می کنند، احتمالاً محصول شما را خریداری می کنند. آنها به احتمال زیاد به سایت شما باز می گردند و بیشتر در رسانه های اجتماعی شما را دنبال می کنند.

آگاهی از برند

مردم تبلیغات خلاقانه را به خاطر می سپارند چرا که منحصر به فرد هستند. بسیاری از افراد می توانند تبلیغاتی را که سالها پیش به نمایش درآمده اند، به یاد بیاورند و دلیل آن خلاقیت در تبلیغات است.

راه اندازی یک کمپین تبلیغات خلاقانه بهترین کاری است که می توانید برای گسترش هویت و آگاهی از برند خود انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که افراد بیشتری درباره محصولاتی که می فروشید، اطلاعات دارند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87/

تمرین ذهن اگاهی گسیلده

ذهن آگاهی (mindfulness) به ما می‌گوید که انسان برای آرامش و دور کردن نگرانی‌ها و اضطراب‌ها لازم است تا با جریان مستمر و لحظه به لحظه زندگی رابطه‌ای عمیق و واقع گرایانه برقرار کند.

نمود عملی این مفهوم را برخی با تمرین‌هایی همراه با تمرکز و دقت کردن به حواس پنجگانه در درک عمیق و با آرامش لحظه‌ها و لذت‌ها توصیه می‌کنند.

به طور مثال غذا خوردن آهسته و تلاش و تمرکز برای درک مزه‌ها، تمرکز بر تنفس و درک عمیق دم و باز دم، تمرکز و آرامش دوره‌ای در طی روز، یادآوری آن چیز‌هایی که از آن برخوردار هستیم (به تعبیری دیگر، یادآوری نعمت‌هایی که خداوند به ما داده است)

سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا اصولاً بایدذهن‌آگاهی را تمرین کنید؟

ذهن‌آگاهی گسیلده با تقویت اراده‌ی شما، استرس و اضطرابی را که سد راه موفقیت و دستیابی به اهداف می‌شوند، از بین می‌برد.

مؤسسه‌ی Mindful در وبلاگ خود توضیح می‌دهد که چرا این تمرین‌ها، به کاهش اضطراب شما کمک می‌کند:
آگاهی بیشتری نسبت به افکارتان پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید چه زمانی باید از عقایدتان دست بکشید.

زمانی که در شرایط ناخوشایندی قرار می‌گیرید، بلافاصله واکنشی نشان نمی‌دهید. در عوض کمی صبر می‌کنید تا بهترین راه حل را بیابید.

متمرکز بودن در لحظه‌ی حال، به شما آرامش بیشتری می‌بخشد؛ درحالی‌که تعجیل در واکنش، استرس را افزایش می‌دهد.
بیش‌ازپیش به نیاز‌های بدنتان واقف خواهید بود و با اقدامات به‌موقع، مانع از پیشرفت درد در جسمتان می‌شوید.

ذهن آگاهی شامل موارد زیر نمیشود:

خالی کردن ذهن از افکار یا احساسات
فراموش کردن افکار، احساسات یا تجارب
مجبـور کـردن خودتـان بـه اینکـه ریلکس کنید یا احسـاس خاصی داشـته باشـید. ذهن آگاهی عبارتسـت از شـناختن و پذیرش
احساسـات، خواه خوب، خـواه بد.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b0%d9%87%d9%86-%d8%a7%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%da%af%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%af%d9%87/

تقویت سریع حافظه

برای تقویت سریع حافظه چه بخوریم، چه بخوریم تا حافظه قوی داشته باشیم، چگونه از مغز خود کار بکشیم…اعتقاد بر این است که عملکرد مغز انسان در طول دوره جوانی به اوج خود می‌رسد و به تدریج با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. سبک زندگی مدرن نیز نقش بسیار مهمی در کاهش توانایی‌های شناختی دارد.

مراقبه را بیاموزید

مراقبه، به‌خصوص مراقبه ذهن آگاهی به مغز کمک می‌کند توانایی‌های خود را بازیابی کند و مسیرهای نورونی منفی را تضعیف می‌کند. مراقبه هم‌زمان باعث کاهش استرس و افزایش حافظه می‌شود.

• مکانی آرام را پیدا کنید و حداقل 15 دقیقه مراقبه کنید. بر تنفس خود تمرکز کنید. هر وقت احساس کردید ذهنتان سرگردان شده دوباره بر تنفستان متمرکزش کنید. هرچقدر در مراقبه مهارت بیشتری پیدا کنید می‌توانید به آنچه در اطرافتان می‌گذرد آگاه شوید، تابش خورشید بر پوستتان، صدای پرندگان و خودروهای بیرون و بوی غذای پیچیده در خانه.

• می‌توانید تمارین ذهن آگاهی را حتی وقتی زیر دوش هستید هم انجام دهید؛ بر حسی که از برخورد آب با پوستتان ایجاد می‌کند تمرکز کنید، بوی شامپو و غیره. این کار کمک می‌کند ذهنتان هوشیار باقی بماند و بتوانید در لحظه‌ی حال حاضر باشید.

مایعات کافی مصرف کنید

دریافت مایعات کافی فوق‌العاده مهم است زیرا حدود 80 درصد مغز شما از آب تشکیل‌شده است. اگر دچار کمبود مایعات باشید مغزتان نمی‌تواند به‌درستی کار کند. بنابراین حتماً در طول روز به‌اندازه‌ی کافی آب بنوشید حداقل 6 تا 8 لیوان.

• نوشیدن آب میوه و سبزیجات هم مفید است. پلیفنول‌ها که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات هستند از سلول‌های مغزی محافظت می‌کنند و حافظه تان را در بالاترین سطح عملکردی نگه می‌دارند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%82%d9%88%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%b9-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87/