چگونه دوست پیدا کنیم؟

دوستان واقعی وقتی ببینند که راهتان را اشتباه می روید، سعی خواهند کرد که قبل از این که خیلی دیر شود به شما هشدار دهند. او به شما بدون در نظر گرفتن واکنشتان، هشدار خواهد داد.

برای مطالعه مقاله چگونه دوست پیدا کنیم؟ به سایت بریفبوک بروید!

پس کسی که به درستی فکر می کند و به درستی صحبت می کند کسی است که باید به عنوان یک دوست در نظر داشته باشیم، این طور نیست؟

یک دوست باید به شما احساس پاکی هم دهد (اگر دارید در مسیر اشتباهی حرکت می کنید) و در تجدید حس احترام به شما کمک کند؛ و ما باید به یاد داشته باشیم که سن نباید مانعی برای دوستی باشد. در ادامه، مراحلی که باید برای پیدا کردن دوستان واقعی که در همه مراحل در کنار ما خواهند ایستاد در نظر داشته باشیم آورده شده است.

خود را مشغول ورزش و فعالیت‌های گروهی کنید.

اگر تنها به پیاده روی رفتید و کسی را ندیدید، بهتر است با گروه‌های مخصوص همراه شوید تا در آنجا با افراد مختلف آشنا شوید. البته اگر پیاده روی ورزش موردعلاقه شما نیست هیچ ایرادی ندارد. ما فقط پیاده روی را مثال زدیم. هر ورزش گروهی دیگری مثل کوه نوردی، فوتبال، والیبال و یا حتی گروه‌های تنیس هم انتخاب‌های عالی هستند.

در کل سعی کنید گروه‌هایی را پیدا کنید که به فعالیت بدنی می‌پردازند. تا هم لذت ببرید، سالم‌تر شوید و هم افراد شاداب‌تری را ملاقات کنید. با اعضای گروه صحبت کنید و آنها را به صرف چای و یا قهوه بعد از ورزش دعوت کنید.

سراغ موسیقی بروید.

طرفدار موسیقی پاپ هستید؟ یا عاشق نوای دلنشین سنتور؟ فرقی نمیکند. در هر حالت متناسب با سلیقه موسیقی خود، در گروه‌ها و کنسرت‌های که جدیداد در ایران زیاد هم برگزار می شود شرکت کنید. موزیک همیشه بهانه خوبی برای آغاز یک گفت و گوست.

دوستان هم سلیقه پیدا کنید و با هم جلساتی مخصوص به گوش دادن به موسیقی درست کنید. بعدا با دعوت کردن سایر افراد، گروه را بزرگتر کنید و در کنار دوستان جدید خود از موسیقی لذت ببرید.

اگر شما در شهرهای مذهبی مانند مشهد و یا … زندگی می کنید احتمالا شانس کمتری برای شرکت در یک کنسرت خواننده مورد علاقه‌اتان را دارید. نگران نباشید راه برای رسیدن به دوست جدید زیاد است!

چگونه ارامش داشته باشیم؟

در دل توفان هم، آرامش نهفته است. مهم نیست که در هر زمانی از روز چه اتفاق بیفتد. هرچه مسائل به نظر مشکل و پردردسر بیایند و هرچه قدر هم که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم،
باید فقط به خلوتگاه درون خویشتن برگردیم و ارامش را به زندگی خود هدیه دهیم.

برای دسترسی به خلوتگاه درونی، چشم هایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور کنید. این فضا جایی است که ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می تپد- به آن جا بروید.

از دور دست، استاد معنوی تان از راه می رسد؛ در گوشتان زمزمه می کند:
“هرجا می توانید خوبی کنید، در هرچه می توانید، به هرشکل که می توانید، هر وقت که می توانید،
به همه اشخاصی که می توانید و تا زمانی که می توانید.” نور سفیدی فضای دلتان را آرام می کند، سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید.

با خدا ارتباط برقرار کنید

حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است،
روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است.

آرامش جان، زمینی حاصلخیز است که دانه های “خواست و نیاز” در آن به خوبی می روید،
نیازهای به حق خود را در یاد خداوند که آرامش جان و قلب است، بکارید تا به خوبی تحقق یابند.

یک تغییر به اندازه یک استراحت ارزش دارد

زندگی نباید تکرار مکررات باشد اگر متوجه شدید که در چرخه ای نا تمام از روزمرگی گیر کرده اید کار هایی کاملاً متفاوت انجام دهید.

مثلاً اگر هر روز بعد از ظهر وقت خود را با روزنامه خواندن و تماشای تلوزیون می گذرانید و پس از آن احساس خوبی ندارید می توانید برای قدم زدن با خانواده یا دوستان بیرون بروید یا در فعالیت های ورزشی با دوستان شرکت کنید.

این تغییر رویه به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و نه تنها از روزمرگی نجات پیدا می کنید بلکه فعالیت های روزانه خود را هم بهتر انجام خواهید داد و در زندگی ارامش خواهید داشت.




تقویت اراده

اراده، یک رقابت بین دو بخش از شماست که یکی به دنیال کسب لذت های آنی است و دیگری به لذت‌های بلند مدت فکر می کند. خستگی، استرس، اضطراب، ترس از موفق نشدن و مواردی مثل این می‌توانند اراده شما را ضعیف کنند و شما لذت های آنی را بیشتر دوست داشته باشید.

همان طور که می دانید، اگر همه تصمیم های ما بر اساس لذت های لحظه ای و آنی مان باشد، هیچ وقت به موفقیت‌های بزرگ نمی رسیم. آرزوهای بزرگ در طولانی مدت بدست می آیند. اگر دوست دارید در شغل، رشته تحصیلی، حرفه یا رژیم خود موفق شوید باید اراده تان را تقویت کنید تا بتوانید رقابت بین دو بخش متضاد ذهن تان را تعدیل کنید.

راه حل های کلی برای تقویت اراده

به طور مرتب ورزش کنید:

ورزش کردن برای بدن ما خوب است. با این حال، آیا می دانستید که برای ذهن ما هم عالی است؟دیده شده است که ورزش کردن به طور منظم می تواند ظرفیت ما را برای اراده و مصصم بودن افزایش دهد. این می تواند به ما کمک کند استرس را رها کنیم و به اهداف تناسب انداممان برسیم.این مساله ما را تشویق می کند که با اراده خوب، به زندگی بیشتر دست پیدا کنیم.

تغذیه خود را بهبود بخشید:

ما همان چیزی هستیم که می خوریم. این امر در هر دو سطح فیزیکی و ذهنی صادق است. توصیه می شود که رژیم غذایی متعادل داشته باشید ؛ شما می توانید با مصرف برخی میوه ها، سبزیجات، نشاسته و پروتئین به صورت روزانه به این هدف دست یابید.

در حقیقت، خوردن غذای خوب، در بدن اندورفین آزاد می کند.این هورمون باعث حس خوب ما می شود. آن ها به ما احساسات مثبتی می دهند که می تواند کمک کند اراده خود را توسعه دهیم به این ترتیب، تغذیه خوب را حفظ کنید تا به موفقیت برسید.

منبع:

https://honarehzendegi.com/fa/Strengthening-the-Will

مدیریت افکار منفی


همه ما روزمره با مسائلی دست و پنجه نرم می کنیم، این برخورد با مشکلات دو نمونه است: یا با آگاهی و یا ناخودآگاه و غافلانه. با مقاله مدیریت افکار منفی همراه باشید.

گاهی اوقات آنقدر مشکلات به ما فشار روحی وارد می کند که طاقت ما تمام می شود و به زمین و زمان بد می گوییم و بدبین می شویم و شروع به افکار نا مثبت و مخرب می کنیم.

افکار منفی

زمانی که احساسات منفی و ناامیدی در زندگی ما ایجاد می شوند می توانیم با آن مبارزه کنیم تا در زندگی ما را با مشکلات بعدی روبه رو نسازد.
به یاد داشته باشید که هرگز ناکامی های خود را در قالب عجز و ناتوانی یا خشم به نزدیکان خود نشان ندهید.

اخبار نا امیدکننده و اتفاقات بدی که می افتد تمام ذهن شما را درگیر می کند و اینجاست که این اتفاقات بد از شما مطالبه می کند و شما باید مقرری اش را بپردازید.

بنابراین، زمانهایی وجود دارد که شما به واسطه خبرهای بدی که ناگهان به شما می رسد احساس ناامیدی می کنید و تا حدودی این خبرها به شما القاء شده است که باعث شده که شما به این ناامیدی برسید، احساسی که منجر به ناامیدی در کار و ازدواج می شود و احساس بدی که به شما دست می دهد و این حقیقت است.

اما واقعیت این است که ذهن انسان ها کاملاً به این مسائل واکنش نشان می دهد بنابراین شرایط دشوار و سختی که یک فرد در آن قرار می گیرد تاحدودی می تواند مسیر غلبه بر آن را پیدا کند و بدرخشد. درحقیقت شیوه ای که مغز ما طراحی شده است امکان ندارد که این غم و اندوه طولانی مدت ادامه یابد.

بعضی زمانها ما نیاز به تلنگر داریم یک یادآوری ملایم که به ما کمک می کند که با ناامیدی خودمان کنار بیاییم و این دقیقاً آن چیزی است که در مفاله مقابله با افکار منفی آورده شده است.

بنابراین، احساس ناامیدی با اخبار بد دم دست و ناگهانی به طریقی احساس ناامیدی را در خودتان و احساس ناامیدی در کار و احساس ناامیدی در ازدواج برگردانده و شما آن را در خود انباشته می کنید.

مقابله با افکار منفی

مقابله با هر ناامیدی که ممکن است در محیط کار، روابط اجتماعی با دوستان باشد تا حدودی از یک روش خاصی تبعیت می کند البته گام هایی که برای مقابله برداشته می شود بر اساس شرایطی که فرد در آن قرار گرفته است ناامیدی را تغییر خواهد داد اما این موضوع به شدت شرایط بستگی دارد و گرنه نحوه برخورد یکی است.

گریه، لطفا گریه کنید

به یک پستوی مخفی بروید (گریه کنید) فیلمی غم انگیز تماشا کنید خودتان را در حمامی محبوس کنید، زیر دوش آب بروید و هر آنچه را که دوست دارید انجام دهید اما گریه کنید.

گریه کردن به اشتباه علائم ضعف گفته شده است به ویژه جایی که مردان بیشتر نگران این مساله هستند.

گریه کردن مکانیزمی است که همه هیجانهای درونی را تخلیه می کند، همچنین تمام استرس ها و تنش ها را از شما دور می کند و احساس راحتی و سبکی می کنید.

بنابراین اگر اشکتان می خواهد سرازیر شود جلویش را نگیرید و بگذارید سرازیر شود. تنها زمانی که شما به ذهنتان اجازه خلاصی از سموم را می دهید قادر خواهید بود که گام های مورد نیاز برای خوب شدن و دوری از افکار منفی را بردارید.

روش های تقویت حافظه بلند مدت

با یادگیری تکنیک‌هایی، قدرت و توانایی حافظه بلند مدت را افزایش دهید. برای آنکه بتوانید میزان فراموشی و حواس پرتی خود را کاهش داده و اطلاعات بیشتری نسبت به گذشته ذخیره و بازیابی کنید کافی است که چند دقیقه‌ای با ما همراه باشید.

راه های تقویت حافظه بلند مدت

تقویت حافظه بلند مدت با استفاده از روش‌هایی که به شما خواهیم گفت، ساده تر از چیزی است که فکر خواهید کرد. با یک سری تکنیک‌های ساده و بهبود سبک زندگی یا لایف استایل خود، می‌توانید به این هدف رسیده و در انبار بزرگ ذهنتان، به راحتی به اطلاعات مورد نظرتان برسید.

حفظ کردن مفید اطلاعات

اولین کاری که باید برای تقویت حافظه بلند مدت انجام دهید این است که بتوانید اطلاعات را به شکل درست در ذهن خود کدگذاری کنید.

برای تقویت حافظه بعد از یادگرفتن چیز جدید، استراحت کنید تا در ذهن شما بنشیند. انجام کارهای دیگر باعث می‌شود تا روند ساخت اطلاعات جدید در ذهنتان به مشکل بخورد.

اطلاعات را قبل از خواب مرور کنید. این کار یادآوری را برای حافظه بلند مدت آسان تر کرده و اطلاعات را بهتر حفظ می‌کند. اطلاعات ورودی را دسته بندی کنید تا یادآوری آسان‌تر شود. چیزی شبیه فروشگاه‌ها و هایپر مارکت‌های بزرگ.

از ابزار حافظه استفاده کنید

باید سعی کنید بین اطلاعات جدید و قدیم پلی ارتباطی بزنید و اشتراکات آن‌ها را پیدا کنید. این کار هم اطلاعات قدیم را مستحکم‌تر کرده و هم خاطرات جدید را شکل می‌دهد. از هر چیزی که با آن آشنا می‌شوید یک تصویر ذهنی بسازید و برای آن کد خاصی شکل دهید.

  • هنگام یادگیری مطلب جدید، تمام حواس خود را درگیر کنید. برای تقویت حافظه در کلاس درس، علاوه بر بینایی و شنوایی، حس بویایی، لامسه و چشایی خود را نیز بکار بگیرید تا ورودی‌های بیشتری داشته باشید.
  • اطلاعاتی که می‌خواهید به خاطر بسپارید را به دیگران یاد بدهید. تدریس می‌تواند به شما کمک کند تا چیزها را راحت تر به خاطر سپرده و بهتر به یاد بیاورید. یک نفر را پیدا کنید و اطلاعات جدید خود را به خورد او دهید. شاید مقاومت کند، اما شما نیز مبارزه کنید!!!
  • پس از یادگیری موضوع جدید خود را تست کنید. خواندن دوباره اطلاعات کافی نیست و شما باید یادآوری آن اطلاعات را نیز امتحان کرده تا ارتباطات در مغزتان تقویت شود.
  • با استفاده از تداعی معانی، سعی کنید اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کنید. سعی کنید با ارتباط دادن تکه‌های پازل و کدهای مختلف، آن خاطره را به یاد بیاورید. این عمل در واقع نوعی روش برای درمان فراموشی و بهبود حافظه بلد مدت نیز است.