روش های یادگیری زبان انگلیسی

بسیاری از شما دوستان عزیز به دنبال روش هایی هستید تا بتوانید از طریق آن ها روند یادگیری زبان انگلیسی را سرعت ببخشید. به این منظور روش های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد اما بهتر است که در همین زمان نگاهی به نحوه ی مطالعه ای که تاکنون داشته اید، بیندازید.

هدف به این معنی است که می خواهید از آموخته های خود به چه منظوری استفاده نمایید و هم چنین انتظار شما از یادگیری در چه سطح و level می باشد.

قانون ششم : برای بهبود انگلیسی باید دروس و منابع انگلیسی واقعی را هم مطالعه کنید

اگر می خواهید انگلیسی واقعی یاد بگیرید یعنی همان انگلیسی که در جوامع انگلیسی زبان استفاده می شود باید از منابعی استفاده کنید که در این باره نگاشته شده اند نظیر فیلم ها , مجلات واقعی , کتب صوتی واقعی , رادیوها و… واقعی منظور این است که انگلیسی زبان ها خودشان از آن استفاده می کنند گوش می دهند , نگاه می کنند و می خوانند .

قانون هفتم : گوش کنید و جواب دهید نه اینکه فقط گوش دهید و تکرارکنید

درکنار هر درسی سوالاتی هم مطرح می شوند همیشه به سوالات جواب دهید و ازکنار آن ها نگذرید . بهنگام گوش دادن به منابع صوتی از یکی از دوستان بخواهید در باره داستان از شما سوال کند و شما به آنها جواب دهید این به شما یادمی دهد که سریع فکر کنید و جواب را پیداکنید.

هفت قانون طلایی یادگیری آسان زبان انگلیسی طبق متد – ا فورتلس انگلیش – بودند مطمئنا نظریه های متفاوتی در زمینه یادگیری انگلیسی به گوش شما خورده و یا دیده اید و هیچ کدام از این هفت قانون کامل نیستند ولی به یاد داشته باشید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c/

دلیل حال بد

دلیل حال بد روحی گاهی شکست های زندگی مثل از دست دادن عزیزی، قرار گرفتن در موقعیت های بد مثل جنگ، فشارهای زندگی و مشکلات اقتصادی است که اغلب به افسردگی منجر می شود. استرس، اضطراب، نداشتن اعتماد به نفس و کم خوابی هم از عواملی است که باعث تشدید افسردگی و حال بد می شود.

گاهی با تغییرات کوچکی در شرایط زندگی، می توانیم مانع از افسردگی شویم و از حال بد به حال خوب برسیم. با توجه به شرایط زندگی مدرن و تغییرات سریعی که در جامعه اتفاق می افتد گاهی توجه لازم را به خودمان نداریم. پس از مدتی فقط احساس می کنیم حال مان خوب نیست.

علت حال بد

زیاد فکر کردن

اگر زیاد فکر می کنید باید بالاخره جایی دستور توقف به مغز بدهید چون این می تواند مهم ترین علت حال بد روحی شما باشد. گاهی به کرات حرف، گفته یا رفتاری را مدام در مغزتان مرور می کنید.

ولی این تکرار مکرر حوادث مثل یک حریف قوی بالاخره شما را به زمین می زند. راه های دیگری مثل دیدار با دوستان، ورزش، گردش در طبیعت و مراقبه را جایگزین کنید.

مشکلات مالی

طبیعی است وقتی به انداه کافی پول ندارید یا بدهکار باشید حال خوشی ندارید و مشکلات اقتصادی علت حال بد شما هستند. ولی به جای غصه خوردن بهتر است راه حل برای رفع مشکل پیدا کنید. فهرستی از هزینه هایتان تهیه کنید.

بعضی از خریدهای تان را که مهم نبوده اند حذف کنید. یک برنامه اقتصادی یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه برای خودتان بریزید. اگر شاغل نیستید حتما مشغول به کار شوید. شاید کار جدید کم تر از توانایی و تحصیلات تان باشد ولی به هر حال بهتر از بیکاری است. بیکاری باعث می شود مدام فکرهای بیهوده بکنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%af/

قانون مورفی

قانون مورفی به شهرت جهانی رسید و امروزه علاوه بر استفاده از قانون اصلی مورفی، از مدل‌های مشابه دیگری نیز استفاده می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اولین دیدگاه قانون مورفی به موضوع بی‌عرضگی اشاره می‌کند که معمولا این اتفاق‌ها با نتایج بدی همراه خواهند شد.

البته دیدگاه دومی نیز در قانون مورفی وجود دارد که عنوان می‌کند هیچ‌گاه کنترل کیفیت را فراموش نکنیم و سعی کنیم سطح انتظارات را بالا ببریم؛ چرا که یک اشتباه کوچک، پیامد‌های بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت.

نخستین سطح

برخورد عامه‌ی مردم با این قانون است. کافی است در کوچه و خیابان از افراد مختلف بخواهید که تجربه‌ی خود را از قانون مورفی در زندگی‌شان بیان کنند. احتمالاً افراد بسیاری را خواهید یافت که مثال‌ها و خاطرات فراوانی در زمینه‌ی درست بودن این قانون دارند.

سطح دوم

برخورد کسانی است که با اصول روانشناسی آشنا هستند. آن‌ها به سرعت می‌توانند علتِ رایج شدن قانون مورفی و باور اغلب انسان‌ها به آن را برایتان شرح دهند:

اغلب مصداق‌های قانون مورفی که ما در زندگی خود می‌شناسیم و به خاطر می‌آوریم، حاصل خطاهای شناختی ذهن ما و به‌طور دقیق‌تر، خطاهای یادآوری در حافظه هستند.

خطاهای بسیار متنوعی در ذهن ما می‌توانند به تقویتِ باور به قانون مورفی کمک کنند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%81%db%8c/

چرا احساس خستگی می کنیم؟

خستگی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. بیشتر مواقع به دلیل کارهای روزمره و عادت‌های نادرست زندگی مانند ورزش نکردن، بی خوابی، مصرف الکل و… ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است علامتی از یک بیماری جسمی (مشکلات تیروئیدی یا قلبی) یا بیماری‌های روانی (افسردگی و اضطراب) بوده و نیازمند درمان باشد.

کمبود ویتامین D

دکتر مارتین نیورمن، فوق‌تخصص غدد در مرکز طبی نیوآرک‌ می‌گوید: «طی سال‌های اخیر، ترس از بروز سرطان پوست باعث شده که بسیاری از زنان و مردان به‌دلیل قرار نگرفتن در معرض نور خورشید دچار کمبود ویتامین D شوند.»

در عین حال آلرژی نسبت به محصولات لبنی و برخی از رژیم‌های غذایی غلط و حتی داشتن پوست‌های بسیار تیره هم از عواملی هستند که ممکن است باعث کمبود ویتامین D در بدن شوند. یادتان باشد در افرادی که اضافه وزن زیادی دارند هم مکانیسم عملکرد ویتامین D کامل نمی‌شود.

به هر حال کمبود ویتامین D جدا از این‌که باعث ضعف در ساختار استخوان می‌شود، می‌تواند باعث احساس خستگی مزمن هم شود.

راه حل: با یک تست آزمایشگاهی مشخص می‌شود که شما کمبود ویتامین D دارید یا نه، اگر کمبود داشتید می‌توانید با خوردن مکمل‌های ویتامین D مشکل را برطرف کنید.

در سال 2010 انجمن پزشکی داخلی آمریکا اعلام کرد، هر زن جوان باید روزانه 600 واحد و هر زن بالای 60 سال باید روزانه 800 واحد ویتامین D دریافت کند. البته بدانید که اگر ویتامین D را بیش از حد مورد نیاز بدن مصرف کنید، می‌تواند باعث بروز مشکلات کلیوی شود.

غدای ناکافی

تغذیه ناکافی هم یکی دیگر از دلایل خستگی است. همچنین خوردن غذاهای اشتباه! می تواند چنین مشکلی ایجاد کند. اگر شما روز خود را با خوردن شیرینیجات شروع می کنید، گلوکز خون شما به سرعت افزایش می یابد و به همان سرعت نیز پایین می آید در نتیجه شما پس از مدت کوتاهی احساس کسالت و خستگی می کنید.

راه حل: همیشه یک صبحانه کامل بخورید. سعی کنید صبحانه شما شامل پروتئین و کربوهیدرات های کمپلکس باشد مانند تخم مرغ و غلات. این ترکیب غذایی یک منیع انرژی است که به تدریج در اختیار سلول های بدن شما قرار می گیرد.

منبع:

https://briefbook.ir/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d8%ae%d8%b3%d8%aa%da%af%db%8c-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

هرم مازلو

سلسله مراتب هرم مازلو معمولا به شکل یک هرم نشان داده می‌شود. در سطوح پائین‌تر هرم، ابتدائی و پایه‌ای ‌ترین نیازها و در بالاترین سطح هرم، نیازهای پیچیده‌تر قرار دارند.

برای مطالعه مقاله هرم مازلو کلیک کنید.

آبراهام مازلو (Abraham Maslow) نظریه روانشناسی خود را به عنوان «نظریه انگیزه‌های انسان» ارائه کرد. او افراد موفق بسیاری را مورد مطالعه قرار داد که در میان آنان، تعدادی مشاهیر علمی و سیاسی، دانشجویان برجسته دانشگاه‌ها و… حضور داشتند.

در قسمت نوک این هرم مازلو نیاز به واقعیت بخشیدن به وجود خود را می بینم. بر آورده شدن این نیاز نهایت پتانسیل ها و توانایی فرد را بروز می دهد که تعریف مازلو از این نیاز به شرح زیر است :

این نیاز به این معناست که باید استعداد ها، توانایی ها، پتانسیل ها و . . . را بشناسیم و از آن ها استفاده کنیم. چنین افرادی می توانند بهترین باشند و این افراد از خوداگاهی بسیار بالایی برخوردار هستند و از عقاید و نظرات دیگران نمی ترسند و نسبت به آن ها بی اهمیت می باشند .

انتقادات به نیازها در هرم مازلو

هرم مازلو بسیار پر طرفدار است و در بسیاری از کارهای تجاری و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. مفهوم مازلو اما بدون انتقاد نیست .

نیازهای یک انسان لزوما مطابق با هرم مازلو نیست .

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%87%d8%b1%d9%85-%d9%85%d8%a7%d8%b2%d9%84%d9%88/