خلاصه کتاب صوتی

ممکن است در وهله نخست این افکار را درست بدانیم، ولی باید به کتاب‌های صوتی به عنوان مکمل کتاب‌های کاغذی نگاه کرد، زیرا کتاب‌های صوتی راهی برای توسعه و بالا بردن سرانه مطالعه در کشور هستند.برای مشاهده خلاصه کتاب های صوتی به سایت ذهن مراجعه کنید.

مزایای استفاده از کتاب صوتی چیست؟

امان از زمان‌های مرده و بی‌خاصیتی که این روزها گریبان همه ما را بدجوری چسبیده‌اند. اگر ساکن شهرهای شلوغ ایران باشید حتماً عصرها که از سر کار تعطیل می‌شوید مدت‌زمان نسبتاً زیادی را در راه برگشت به خانه هستید.

فکرش را بکنید که چقدر خوب می‌شود اگر این ساعت‌های مرده که در سال هم رقم چشمگیری از زندگی ما می‌شوند به کاری مفید چون شنیدن یک اثر خوب بگذرند. کتاب صوتی حتی این امکان را به شما می‌دهد که در راه خانه یا در سفر یک مهارت یا مبحثی آموزشی را یاد بگیرید.

مورد دیگری که از مزایای فوق‌العاده کتاب‌های صوتی هستند مفید بودن آنها برای کودکانند. اینکه شنیدن یک قصه خوب از زبان گویندگان ماهر کتاب کودکان، چقدر در افزایش مهارت‌های شنیداری و گفتاری کودکان مؤثر است امری کاملاً اثبات شده است.

همچنین اگر مادر خانه‌داری هستید که ساعات زیادی را به کارهای خانه مشغولید، کتاب‌های صوتی از بهترین پیشنهادهای ما به شماست. کارهای خانه معمولاً تمرکز بالایی نمی‌خواهند پس چه خوب می‌شود که روی شنیدن یک شاهکار ادبیات تمرکز کنید.

چرا کتاب الکترونیکی؟

 نجات درختان کتاب صوتی

 همان طور که می‌دانید کاغذ از درختان به دست می‌آید و انتشار محتوای الکترونیکی به جای چاپ آنها می‌تواند موجب صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، جلوگیری از قطع بیشتر درختان و آسیب کمتر به محیط زیست شود.

شاید در نگاه اول این موضوع کم‌اهمیت به نظر برسد اما یقینا در ابعاد و حجم گسترده چاپ کتاب‌ها و بخصوص روزنامه‌های پرتیراژ مصرف کاغذ بسیار زیاد خواهد بود.

قیمت کمتر کتاب صوتی

 قیمت کتاب‌های الکترونیکی را در اپلیکیش‌های کتاب‌خوان بررسی کنید، این کتاب‌ها به دلیل حذف هزینه‌های کاغذ و چاپ قیمت پایین‌تری از کتاب‌های کاغذی دارند و بنابراین تعداد بیشتری از مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند؛ همچنین بسیاری از کتاب‌های الکترونیکی به صورت رایگان منتشر می‌شوند (به صورت قانونی) ، در حالی که این موضوع در مورد کتاب‌های چاپی امکان ندارد.

استفاده آسان کتاب صوتی

کتاب الکترونیکی حجم و وزن فیزیکی ندارد، هزاران و حتی میلیون‌ها صفحه کتاب می‌توانند در یک دستگاه موبایل یا تبلت به صورت همیشگی به همراه ما باشند؛ حال آن که در بسیاری از موارد حتی نمی‌توانیم یک کتاب کوچک را به همراه داشته باشیم.

همچنین استفاده از این نوع کتاب‌ها با توجه به امکانات متنوع اپلیکیشن‌های کتاب خوان بسیار آسان است. نشانه‌گذاری، حفظ کتاب در صفحه خوانده شده، امکان جستجوی کلمات و عناوین و…. از مزایایی هستند که در کتاب چاپی وجود ندارند.
مطالعه کتاب صوتی بهتر است یا کتاب کاغذی؟

منبع: https://blog.nikoopay.com/Article-3443/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد