راه اندازی کسب و کار

اگر به فکر این هستید که یک کسب و کار و یا تجارتی را برای خود راه اندازی کنید، حتما باید توصیه هایی را در نظر داشته باشید. در این مقوله نمی توانید بدون راهنمایی پیش بروید زیرا صد در صد گیج خواهید شد. حال در این مورد راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم.

برای مطالعه مقاله راه اندازی کسب و کار به صورت کامل کلیک کنید.

خود را ارزیابی کنید.

بیایید با ابتدایی ترین سؤال شروع کنیم:چرا می خواهید یک تجارت شروع کنید؟

بیایید با مهم ترین سوال شروع کنیم:چرا می خواهید یک کسب وکار را آغاز کنید؟ از این سوال برای این که چه نوع کسب وکار می خواهید را آغاز کنید استفاده کنید.

در این هنگام از خودتان سوالات بیشتری بپرسید تا به شما کمک کنند تا با نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید بیشتر آشنا شوید و آنچه که لازم است داشته باشید.

این سوالات شامل:

چه مهارت هایی دارید؟

شور و اشتیاق تان در کجا نهفته است؟

حوزه تخصص شما کجاست؟

چقدر می توانید هزینه کنید؟

چقدر سرمایه لازم دارید؟

آیا شما حاضر هستید یک کارآفرین باشید؟

هنگام پاسخ گویی به این سوالات با خود صادق باشید چرا که این صداقت یک پایه برای هر کاری که شما را به سمت جلو حرکت می دهد، ایجاد می کند

به یک ایده کاری فکر کنید:

آیا شما یک ایده کاری کاملا متفاوت دارید؟

داشتن ایده اصلی ترین گام برای شروع است در این زمینه نکاتی داریم که شامل :

گام بعدی را از خود بپرسید :

چه تکنولوژی یا پیشرفتی به زودی معرفی می شود و چگونه آن چشم انداز کسب وکار را آنطور که می شناسید تغییر خواهید داد؟ می توانی از این تغییر جلوتر بروید ؟

مهارت هایتان را وارد زمینه جدید کنید:این کاری است که بسیاری از شرکت ها و صنایع همیشه انجام می دهند در این موارد، چشم اندازهای جدید می تواند تفاوت ها را ایجاد کند.

از روش بهتر، ارزان تر و سریع تر استفاده کنید :آیا ایده تجاری شما جدید نیست؟ اگر اینطور است، درباره پیشنهادها فعلی فکر کنید و بر روی نحوه ایجاد چیزی بهتر، ارزان تر یا سریع تر تمرکز کنید.

پس وارد جامعه شوید با افراد متفاوت گفت و گو کنید و از آن ها سوالاتی در این زمینه بپرسید، از کارآفرینان دیگر مشاوره بگیرید، ایده های تحقیق آنلاین را بررسی و یا از هر روشی که برای شما مناسب تر است استفاده کنید.

تحقیقات بازاریابی انجام دهید :

کسی دیگری است که مشابه کار شما را داشته باشد ؟ اگر نه،آیا دلیل قانع کننده ای برای شروع این کار دارید؟

پیشنهاد می شود درباره رقبای احتمالی و یا شرکای خود در بازار تحقیق کنید چرا که این کار اهدافی را که باید برای تحقیقات خود تکمیل شوند را تجزیه و تحلیل می کند.

مواجهه با بهانه ها :

افراد زیادی در دنیا هستند که رویای راه اندازی یک کمپانی و تجارت را در سر می پرورانند اما هرگز این کار را انجام نمی دهند. دلیل آن هم وجود ترس ها و بهانه هایی است که به دلیل قبول نکردن مسئولیت ها دارند و در واقع برای شروع نکردن یک کار و راه اندازی نکردن یک تجارت می توان هزاران دلیل آورد.

رئیس بودن می تواند ترسناک هم باشد که در بیشتر موارد، صاحبان تجاری ازخطرات این کار می ترسند اما باید بهانه های خود را شناسایی کرده و درصدد رفع آن ها بربیایید. این بهانه ها مانند یک سرعت گیر عمل می کنند و باید یک بار دیگر علایق خود را برای راه اندازی تجارت مرور کنید و راه حلی را برای کنار گذاشتن افکار منفی بیابید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد