تفکر خلاق چیست؟

با تفکر خلاق، فرد در زمینه دیگر مهارت‌ها نیز بهتر عمل می‌کند. برای مثال کسی که مهارت حل مسئله توام با تفکر خلاق دارد، راه حل‌های بهتری برای مسائل‌اش می‌یابد. با آگاهی از روش‌های به دست آوردن تفکر خلاق می‌توانید این مهارت را در خود پرورش داده و به موفقیت برسید.

منظور از تفکر خلاق چیست؟ کاربرد آن کجاست؟ چه مواقعی نباید از تفکر خلاق استفاده کنیم؟ تفاوت و رابطه این روش تفکری با روش های تفکری دیگر چیست؟ چرا باید از تفکر خلاق استفاده کنیم؟ اگر از آن استفاده نکنیم چه پیش می‌آید؟

اعتماد داشتن به دانش و مهارت‌های شخصی

هنگامی که فرد به خود و توانایی‌هایش اعتماد داشته باشد، می‌تواند با تکیه بر آن‌ها چیزهای منحصر به فردی بیافریند. بدون این اعتماد، فرد جرات امتحان راه‌حل های جدید را پیدا نخواهد کرد. در واقع تفکر خلاق نیاز به جرات مندی دارد.

توصیه های عملی برای رشد تفکر خلاق در کودکان

وجود تفکر خلاق برای رشد و حیات یک جامعه ضروری است. اگر این ویژگی از همان مراحل کودکی پرورش یابد، فرد فرصت بیشتری برای خودشکوفایی پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل بسیاری از والدین به دنبال روش‌های تربیتی برای پرورش خلاقیت در کودک خود هستند تا خلاقانه بیاندیشد و رفتار کند. یکی از آن‌ها استفاده از هنر برای پرورش خلاقیت است.

اگر شما هم می‌خواهید تفکر خلاق را در فرزند خود ایجاد کنید و برای رشد آن بکوشید به توصیه‌های زیر دقت نمایید:

– برای فرزند خود سوالاتی مطرح کنید که او را به حدس زدن و فکر کردن درباره علت‌ها و معلول‌های اتفاقات تشویق کند.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%aa%d9%81%da%a9%d8%b1-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد