افزایش ضریب هوشی

بیشتر مردم به اشتباه فکر می‌کنند IQ چیزی است که از هنگام تولد ثابت می‌ماند. در واقع مغز بینهایت انعطاف پذیر است و راههایی وجود دارد که سبب افزایش ضریب هوشی‌ شما میشود.

اگر مغز شما چیزهای جدیدی تجربه کند که حی فیزیکی (بینایی،شنوایی،بویایی،و لامسه) را با حس عاطفی ترکیب کند،سالم و قوی باقی خواهد ماند چرا که در این صورت ،بین نواحی مختلف مغز ارتباطی شکل میگیرد که باعث تولید سلول های عصبی طبیعی میشود.

حافظه‌تان را تقویت کنید

با کمک تکنیک‌های حافظه، مقدار اطلاعاتی را که می‌توانید به خاطر بسپارید افزایش دهید. یکی از بهترین راهها برای به خاطر سپاری اطلاعات، استفاده از آکرونیم (acronym) یا همان کلماتی هستند که مخفف حروف ابتدایی واژگان دیگر هستند.

این نوع ابزارهای کمکی حافظه می‌توانند به شما کمک کنند حجم زیادی از اطلاعات را در مدت زمانی کوتاه به خاطر بسپارید و ضریب هوشی خود را تقویت کنید.

استراحت‌های کوتاه و مکرر داشته باشید

20 دقیقه مطالعه و سپس یک استراحت کوتاه، روشی موثر برای افزایش ضریب هوشی است زیرا چیزهایی که می‌خوانیم یا فرا می‌گیریم، در شروع و پایان یک مطالعه به مدت طولانی‌تری در حافظه‌مان می‌مانند. برای خودتان یک تایمر کوچک تهیه کنید و آن را تنظیم کنید تا هر 20 دقیقه را اعلام کند. هر وقت تایمر به صدا در آمد، یک استراحت کوتاه بکنید.

منبع:

https://briefbook.ir/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b6%d8%b1%db%8c%d8%a8-%d9%87%d9%88%d8%b4%db%8c/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد