مدیریت مالی چیست؟

مدیریت مالی مدیریت منابع و مصارف به صورت کارا و اثربخش است. هدف مدیریت مالی: هدف مدیریت مالی افزایش ارزش شرکت و در نتیجه افزایش ثروت سهامداران می‌باشد.

مدیریت مالی به به طور کلی مدیریت کارآمد بر منابع مالی سازمان به منظور رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده می باشد. این یک تعریف ساده اما بسیار جامع برای مدیریت مالی است که دید مناسبی از کلیت موضوع ارائه می نماید.

برآورد سرمایه مورد نیاز شرکت:

مدیر مالی با در نظر داشتن هزینه و سود فعلی سازمان و همچنین هزینه و سود آینده شرکت، و همچنین خرید دارایی های ثابت، سرمایه در گردش مورد نیاز و برنامه های توسعه تجاری، به برآورد کلی سرمایه مورد نیاز شرکت می پردازد .

که کاری کاملا تخصصی است و شرکت هایی که در این زمینه از فردی کاردان و متخصص استفاده نکنند، از ابتدا در زمینه فعالیت هایشان دچار مخاطره می شوند و برآورد اشتباه می تواند یک کسب و کار را در نهایت به ورطه نابودی بکشاند.

تعیین ساختار سرمایه

یک مدیر مالی باید تعیین کند چه میزان از منابع مالی موجودش را سرمایه گذاری کند؟ باید انتخاب شود که چه میزان از سرمایه وارد بازار شود یا در تجارت صرف گردد. همچنین مدیر مالی سازمان در این زمینه باید تصمیم بگیرد که سرمایه گذاری های در حال انجام کوتاه مدت باشد یا بلند مدت.

منبع:

https://briefbook.ir/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد