یاد گرفتن فن بیان


مهارت های خوب صحبت کردن و یادگرفتن فن بیان موضوع بسیار مهمی است که هر انسان موفقی باید آن را کسب کند . فن بیان در همان توان سخن گفتن (در هر شرایط و زمان) است.

مدیران کسب‌وکار به ارتباطات اهمیت زیادی می دهند. اگر می خواهید ارتباطات مؤثری برقرار کنید، تسلط بر آنچه لازم است بگویید و چگونگی بیان آن، فاکتورهای مهمی هستند.

صحبت با دیگران

صحبت کردن و حرف زدن می تواند به بهتر شدن فن بیان کمک کند و قدرت کلامی ما را افزایش دهد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ارتباطات کلامی به شدت کاهش پیدا نموده است و ارتباطات انسانی و رفت آمدهای خانوادگی و مهمانی ها و ضیافت های دوستانه کاهش یافته است.

اگر می خواهید از فن بیان قوی و قدرتمند برخوردار باشید، هیچ فرصتی را برای گفتگو و سخن گفتن با اعضای خانواده و دوستان صمیمی خود، از دست ندهید.

با دوستان و نزدیکان سر سخن را باز کنید و درباره یکی از موضوعات روز و عمومی صحبت کنید و یا درباره نقطه نظرات دیگران فعال برخورد کنید و اظهار نظر کنید تا با روش و روحیه مواجهه با دیگران آشنا شوید و بیان تان روان تر شود.

آواز خواندن

برای داشتن فن بیان قوی، باید از صدای ورزیده و پرورش یافته برخوردار باشید. بیان معمولی ترین کلمات و مفاهیم با صدای ورزیده و استاندارد روی دیگران تاثیر می گذارد اعتماد آن ها را جلب می کند.یکی از مهمترین تمرین هایی که می تواند در این زمینه موثر باشد و صدار را پرورش دهد ، آواز خواندن است.

این تمرین سبب می شود که به تدریج با صدای خود بیشتر آشنا شوید و قابلیت ها و نقاط ضعف صدای خود را کشف کنید.

هدف از این تمرین اجرای دقیق نت های موسیقی نیست بلکه هدف تمرین صداسازی و افزایش تسلط به زیر و بم صداست. صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهیدتا بتوانید زیر و بم صدایتان را بشناسید.

منبع:

http://briefbook.ir/%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%81%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد